Visia kehittää hauskoja ja herätteleviä yhteiskunnallisia elämyspelejä hyödyntäen ympäröivää kaupunkitilaa ja näppärää mobiilisovellusta. Kantavana ajatuksena on luoda mielenkiintoisia, hauskoja ja ajatuksia herättäviä pelejä. Sellaisia, joita itsekin haluaisimme ystäviemme kanssa pelata.

Pelien tarinat käsittelevät yhteiskunnallisia aiheita. Tavoitteenamme onkin sekä viihdyttää että vaikuttaa. Nokkelalla suunnittelulla se onnistuu.

Pelit soveltuvat monenlaiseen käyttöön: opetukseen ja koulutukseen, työporukoita tai matkailijoita viihdyttämään tai ihan ketä tahansa liikuttamaan ja hauskuuttamaan.

Ota yhteyttä suuremman pelihankkeen tai projektin osalta, niin kääritään hihat. Tiedustele rohkeasti myös mahdollisuuksista toteuttaa pienempiä, vaikkapa työyhteisön koulutus- tai viihdepelejä (lataa esite).

My2050 – elämyspeli ilmastonmuutoksesta

My2050-pelissä pelaajat seikkailevat Helsingin Kansalaistorilla tai Espoon keskuksessa liikkuen. Pelin päähenkilö, 2050-lukulainen ilmastovaikuttaja Niha Bee johdattaa pelaajat tutustumaan ilmastonmuutoksen muokkaamaan tulevaisuuteen. Tehtäviä ratkomalla pelaajat keräävät pisteitä ja saavutuksia. Tustustu peliin www.my2050.fi, tai sosiaalisessa mediassa www.facebook.com/my2050peli, instagramissa @nihabee.

Peli tarjoaa uudenlaisen ilmiöoppimistyökalun ilmaiskäyttöön yläkouluihin ja lukioihin, mutta pelissä riittää haastetta ja hauskuutta vanhemmillekin. Myös nuoremmat voivat pelata vanhempien kanssa. Peli on ilmainen, kaikille avoin ja pelaamaan voi mennä milloin vain. Lue peliohjeet nettisivuilta ja lähde seikkailulle tulevaisuuteen!

My2050-pelihanketta johtaa Visia, mutta mukana ovat omalla tärkeällä panoksellaan yhteistyökumppanit Helen Oy, HKL, HSY, HSL, Osuuskunta Tradeka, Espoon kaupunki, Helsingin kaupungin kaupunkiympäristön toimiala sekä Vantaan sivistystoimi.

Seikkailu2030

Seikkailu2030 on viihdyttävä ja vaikuttava koulutuspeli, jota voit pelata suoraan kotisohvalta. Peli on toteutettu yhteistyössä Työväen Sivistysliitto TSL:n kanssa.

Kuninkaantie I: kirkonkylän Agnes

Kirkonkylän Agnes on seikkailupeli, joka vie aikamatkalla menneisyyteen tutustumaan Vantaan kulttuuriperintöön ja historiaan. Peliä voi pelata ulkona seikkaillen tai luokkahuoneessa. Vantaan kaupunginmuseon kanssa yhteistyössä tehty peli on suunnattu Vantaan alakouluihin 4.-6.-luokkalaisille ilmaiseen opetuskäyttöön.

Kiinnostuitko kuulemaan lisää? Kysy rohkeasti lisää maililla pelitehtailjoilta etunimi.sukunimi@visia.fi, tai info@my2050.fi.

Tutustu blogikirjoituksiimme tämän linkin kautta.

Elina Harju

Elina Harju

Anna Virolainen

Anna Virolainen

Elina Levula

Elina Levula